Головна сторінка компанії Говерла
RU
UA

01.08.2017 19:14

Гільзовка блоку циліндрів

гільзовка блока цилиндрів

Неминуче настає час, коли відкладати капітальний ремонт двигуна автомобіля вже неможливо. Особливо це відноситься до тих випадків, коли купувалася стара машина з чималим пробігом.

Розточування двигуна: в яких випадках до неї вдаються

Причини, які спонукають до проведення такої операції, можна звести до двох:

1. Ремонт був запланований для підтримки працездатності блоку циліндрів. 2. Автовласник вирішив вдатися до тюнінгованих, форсування.

Проведення пов'язано з використанням спеціального верстата, без якого братися за справу категорично не рекомендується. Внутрішній поверхні в процесі обробки на верстаті повинна бути додана строго циліндрична форма. Проводиться усунення нерівностей, зазубрин і задирок, що перешкоджають нормальній роботі автомобільного двигуна. Високої точності обробки досягають послідовно провівши процедури:

  • розточування;
  • протягування;
  • шліфування;
  • хонінгування.

Пройшовши вищеназвані етапи, можна з усією відповідальністю приступати до задуманим заходам з капітального ремонту або тюнінгу автомобільного мотору.

Як проводиться гільзовка блоку циліндрів

Ремонт алюмінієвих блоків може проводитися двома способами:

1. Розточування для установки поршнів ремонтних розмірів. 2. Установкою гільзи і поршнів стандартних розмірів.

Для установки ремонтних поршнів проводиться розточування для створення зазору в 0,01-0,002 мм з циліндром. Як правило, ця операція вимагає двох-трьох етапів доведення хонінгуванням.

При відсутності ремонтних поршнів або при серйозних пошкодженнях доводиться вдаватися до другого способу. При цьому можливе використання як алюмінієвих, так і чавунних виробів, але перше - краще, незважаючи на значно вищу вартість. Причина криється в однорідності матеріалу, що дає однакову величину лінійного розширення і можливість відновлення двигуна до початкових параметрів.

Алюмінієвий виріб вставляють в блок з натягом в 0,04-0,06 мм і забезпечують можливість установки, створюючи значну різницю температур двох компонентів. Для цього блок підігрівається до 180º С, а гільзу охолоджують, використовуючи для цієї мети сухий лід або рідкий азот. Різницею температур забезпечується створення певного зазору, що дозволяє зробити вставку гільзи одним різким рухом до упору. Не добившись такого результату, доведеться заново вдаватися до розточки, під новий виріб ремонтного розміру.

При успішній установці алюмінієвого виробу залишається дочекатися настання єдиної температури для проведення необхідного натягу і подальшого вирівнювання площини.

Установка чавунного виробу обійдеться в кілька разів дешевше, виготовлення його посильно кожному ремонтному підприємству. Рекомендується користуватися для більшої надійності фіксації виробами з бурти, що виключить просідання.

Незважаючи на твердження виробників автомобілів, що блок циліндрів ремонту не підлягає, така технологія все-таки існує. Хоча володіють нею мало хто, так як проводяться операції, що вимагають і відповідного обладнання, і навичок. Якщо вас цікавить, як проводиться заміна рульової рейки, зверніть увагу на статтю «Коли потрібна заміна рульової рейки».