Головна сторінка компанії Говерла
RU
UA

23.01.2017 16:12

Система запалювання двигуна, принцип її роботи і діагностика неполадок

Система запалювання двигуна в автомобілі: принцип роботи

Система запалювання застосовується тільки у бензинових моторах. З її допомогою загоряється паливно-повітряна суміш. Займання починається з іскри, тому систему ще називають іскровою, а бензиновий двигун на її основі — двигуном іскрового запалювання. Займання суміші викликає розряд, який «пробиває» проміжок між двома електродами свічки. Найчастіше зустрічається акумуляторне запалювання. Як зрозуміло із назви, для початку роботи електроживлення на свічки подається акумулятором. Коли двигун вже заведений, то енергію виробляє генератор, підключений паралельно. У дизельних моторів немає аналогічного механізму, паливо в них самозаймається від при стисканні у циліндрі.

Розрізняють такі типи систем запалювання двигуна:

 

  • контактна,
  • безконтактна,
  • електронна (мікропроцесорна).

Контактний і безконтактний спосіб

 

Щоб керувати процесом накопичення і розподілу електроенергії, у контактній схемі використовується механічний пристрій — розподільник. Накопичувачем енергії виступає котушка системи запалювання (імпульсний трансформатор). Вона переробляє струм низької напруги (близько 12 Вольт) у високовольтний імпульс, який і «пробиває» проміжок між електродами свічки.

 

При безконтактному запалюванні використовується транзисторний комутатор, який взаємодіє з датчиком Холла. Комутатор виконує роль переривника. Датчик для генерації імпульсу використовує напругу, яка з'являється під впливом магнітного поля. Пристрій складається з напівпровідникової пластини, магніту, мікросхеми та сталевого екрана-обтюратора з прорізами. Коли обертається колінчастий вал двигуна, датчиком-розподільником формуються електроімпульси. Ці імпульси передаються на комутатор, який, в свою чергу, формує напругу на первинній обмотці котушки. Робота накопичувача і процес утворення іскри в обох випадках аналогічні.

Мікропроцесорна система запалювання

 

Спеціальний мікропроцесорний блок управляє накопиченням і розподілом електричної енергії, «запалюючи» свічку в потрібний момент. В цьому і полягає особливість системи.

У роботі схеми можна позначити такі етапи:

 

  • накопичення енергії;

  • її перетворення;

  • розподіл струму по свічках;

  • утворення іскри і займання паливно-повітряної суміші.

Діагностика системи запалювання двигуна

 

Несправності вузла розділяються по його складовими:

 

  • неполадки зі свічками;

  • неполадки котушки;

  • порушення з'єднань (окислені контакти, обрив проводу, недостатня щільність).

 

Зовнішні ознаки неполадок вузла дуже схожі з ознаками несправної паливної системи. Тому діагностику автомобіля в цілому і системи запалювання зокрема найкраще провести на професійному обладнанні. Звертайтеся на СТО Говерла, ми будемо раді допомогти вам при будь-яких неполадках з вашим авто!