12.01.2017 16:46
Зазвичай увесь вихлопний механізм в цілому називають глушником. Це неправильно, адже глушник — лише один з конструктивних елементів. Крім нього, до системи також входять:
Іноді до складу системи також входить турбонагнітач і патрубки системи піддуву.
Після відкриття випускного клапана вихлопної системи відпрацьовані гази надходять у впускний колектор. Він відводить гази з циліндрів двигуна і виводить їх у приймальню трубу. Труба забезпечує з'єднання колектора з каталітичним нейтралізатором газів (каталізатором) або ж із середньою частиною глушника. Каталізатор, в свою чергу, знижує кількість шкідливих речовин у вихлопі. Температура каталізатора контролюється лямбда-зондом. Кількість повітря і палива, яке надходить при вприскуванні у циліндри двигуна, залежить від датчика, що показує температуру на вихлопі. У каталізаторі згорають недоокислені елементи, завдяки чому зменшується забруднення навколишнього середовища. Деталь являє собою керамічний елемент у вигляді сот, який покривають сплавом рідкісних дорогоцінних металів. Через це його ціна досить висока, незважаючи на наявні недоліки. Зокрема, неякісне очищення палива призводить до швидкого виходу каталізатора з ладу. Усередині деталі утворюється нагар, схожий на камінь, який і стає причиною поломки.
Після каталізатора гази потрапляють до резонатору. У деталі є й інші назви — первинний глушник, гнучке з'єднання, компенсатор коливань, гофра. Резонатор компенсує теплові розширення і механічні коливання системи. Цей елемент являє собою стиснений у гармошку шматок нержавіючої труби. Іноді він може бути зварений з профільованої металічної стрічки за допомогою методики навивки. У будь-якому випадку деталь герметична, але при цьому може рухатися — гнутися і стискатися. Зустрічається також її технічна назва — сильфон. Деякі автолюбителі стверджують, що видалення резонатора додає автомобілю потужності. Думка неправильна, адже така дія може призвести до протилежного ефекту.
Після проходження сильфона потік газів потрапляє до глушника, проходячи через середню трубу. Існує 2 основних типи глушника: звичайний і прямоточний. Звичайний глушник — це герметично закрита металева камера, всередині якої розташовані перегородки з отворами. Вони утворюють камери. Камери розміщені у шаховому порядку. Гази, проходячи по цьому лабіринту, розсіюють звукові хвилі на внутрішній поверхні глушника.
Сигнали несправності системи випуску газів добре помітні:
Ремонт не можна відкладати. Часто причинами неполадок є корозія або механічні пошкодження. Корпус глушника, каталізатора, резонатора, проміжні труби і зварювальні шви досить швидко вражаються іржею. Перепади температур, вологий клімат, зимові хімічні реагенти від комунальних служб та механічні пошкодження прискорюють цей процес. Фахівці СТО Говерла у короткі терміни проведуть як частковий ремонт вихлопної системи, так і ремонт з повною заміною складових (наприклад, можливий окремий ремонт для вихлопної труби).