Головна сторінка компанії Говерла
RU
UA

06.03.2017 23:58

Регулювання зчеплення автомобіля: коли і як необхідно його проводити?

Зчеплення автомобіля

Експерти рекомендують автолюбителям проводити перевірку, а при необхідності і регулювання зчеплення кожні 20 тисяч кілометрів пробігу (але не рідше ніж раз на рік). Якщо ж водій надає перевагу «рваному» і різкому стилю водіння, то подібну процедуру варто проводити частіше. Це захистить авто від дорогого ремонту дисків зчеплення.

 

Ознаки необхідності проведення процедури регулювання зчеплення

 

Існує декілька об'єктивних ознак, які вказують на необхідність регулювання зчеплення. До них відносять:

 

  • пробуксовку системи;

  • ривки в момент включення;

  • педаль зчеплення має занадто малий хід або помітне її тривале западання (без повернення в початкове положення);

  • з системи витікає рідина.

     

Як проводиться регулювання

 

Залежно від характеру виявлених проблем, регулювання зчеплення може здійснюватися одним з нижчезазначених способів.

 

1. Регулювання педалі.

Ця процедура полягає в налаштуванні вільного ходу педалі (в окремих випадках проводиться регулювання муфти підшипника). Як правило, вільний хід педалі повинен бути в інтервалі 3,0-3,5см (можна виміряти звичайною лінійкою). Якщо люфт буде меншим, то можна зіткнутися з ефектом «вислизання». Вільний хід педалі складається з 2-х зазорів, а саме:

 

  • зазору між штовхачем головного циліндра і поршнем (в ідеалі він повинен бути 4-6 мм);

  • зазору між важелями включення зчеплення і муфтою підшипника (становить більшу частину вільного ходу).

 

Регулювання вільного ходу педалі відбувається шляхом переміщення гайки на різьбовій частині троса чи штока (залежить від конкретної конструкції). Після досягнення потрібного розміру зазору гайку затягують за допомогою контргайки.

 

2. Регулюється муфта зчеплення.

Поява вібрації і ривків при вимкненні зчеплення, а також виникнення пробуксовки на високих оборотах свідчить про необхідність регулювання муфти. Для того, аби виконати цю процедуру, коробку встановлюють «на нейтралку» і знімають картер. Потім за допомогою регулювальних гайок налаштовують хід муфти. Причиною ковзання може стати значна забрудненість муфти. Щоб її усунути, муфту знімають і промивають звичайним бензином.

 

3. Регулюється привід.

Ця процедура стосується гідравлічної частини. Важливо пам'ятати, що рекомендується замінювати рідину хоча б 1 раз на рік. Заміна передбачає повний злив рідини, який виконується в такий спосіб: спочатку відкривається кришка бачка, потім зі штуцера циліндра знімається захисний ковпачок. Далі на штуцер надягається шланг, другий кінець якого опускають у порожню ємність. Штуцер відвертають на ¾ обороту, потім багаторазово витискають педаль зчеплення. Після цього можна закрутити штуцер в початкове положення і залити в бачок робочу рідину (нову). Потрібно пам'ятати, що після заміни елементів гідросистеми, а також після її ремонту слід прокачати зчеплення, заливаючи до системи «свіжу» рідину.

 

На закінчення потрібно сказати: якщо заходи з регулювання не усунули проблему, то цілком ймовірно, що необхідно провести ремонт диска зчеплення або навіть замінити його на новий.

 

Профілактичні роботи, що проводяться з періодичністю хоча б раз на рік, сприяють збільшенню періоду експлуатації механізму. Фахівці СТО «Говерла» здійснюють усі види ремонту гальмівної системи автомобіля, в тому числі і регулювання зчеплення. Записатися на автосервіс можна на головній сторінці сайту. Приїжджайте, наші фахівці швидко і якісно усунуть усі неполадки в роботі вашого автомобіля!